Расписание богослужений и объявления

Пояснение к апостольским и евангельским чтениям Воскресных и Праздничных дней

(Вевюрко Илья Сергеевич)

К литургии 25 мая

Неделя 6-я по Пасхе, о слепом

АПОСТОЛ

Деян.16:16–34  (зач. 38).

Бы́сть же иду́щымъ на́мъ на моли́тву, отрокови́ца нѣ́кая иму́щая ду́хъ пытли́въ срѣ́те на́съ, я́же стяжа́нiе мно́го дая́ше господе́мъ сво­и́мъ волхву́ющи. Та́ послѣ́довав­ши Па́влу и на́мъ, взыва́­ше глаго́лющи: сі́и человѣ́цы раби́ Бо́га Вы́шняго су́ть, и́же воз­вѣща́ютъ на́мъ пу́ть спасе́нiя. Се́ же творя́ше на мно́ги дни́. Стужи́въ же си́ Па́велъ и обра́щься, ду́хови рече́: запреща́ю ти́ и́менемъ Иису́са Христа́, изы́ди изъ нея́. И изы́де въ то́мъ часѣ́. Ви́дѣв­ше же госпо́дiе ея́, я́ко изы́де наде́жда стяжа́нiя и́хъ, по­е́мше Па́вла и Си́лу, влеко́ша на то́ргъ ко князе́мъ, и при­­ве́дше и́хъ къ во­ево́дамъ, рѣ́ша: сі́и человѣ́цы воз­муща́ютъ гра́дъ на́шъ, Иуде́е су́ще, и завѣщава́ютъ обы́чаи, я́же не досто́итъ на́мъ прiима́ти ни твори́ти, Ри́мляномъ су́щымъ. И сни́деся наро́дъ на ни́хъ, и во­ево́ды растерза́в­ше и́ма ри́зы, веля́ху па́лицами би́ти и́хъ: мно́ги же да́в­ше и́ма ра́ны, всади́ша въ темни́цу, завѣща́в­ше темни́чному стра́жу тве́рдо стрещи́ и́хъ: и́же таково́ завѣща́нiе прiе́мь, всади́ и́хъ во вну́трен­нюю темни́цу и но́ги и́хъ заби́ въ кла́дѣ. Въ полу́нощи же Па́велъ и Си́ла моля́щася поя́ста Бо́га: послу́шаху же и́хъ ю́зницы. Внеза́пу же тру́съ бы́сть ве́лiй, я́ко поколеба́тися основа́нiю темни́чному: от­верзо́шася же а́бiе две́ри вся́, и всѣ́мъ ю́зы ослабѣ́ша. Возбу́ждься же темни́чный стра́жъ и ви́дѣвъ от­ве́рсты две́ри темни́цы, извле́къ но́жъ, хотя́ше себе́ уби́ти, мня́ избѣ́гшя ю́зники. Возгласи́ же гла́сомъ ве́лiимъ Па́велъ глаго́ля: ничто́же сотвори́ себѣ́ зла́, вси́ бо есмы́ здѣ́. Проси́въ же свѣщи́ вскочи́, и тре́петенъ бы́въ, при­­паде́ къ Па́влу и Си́лѣ, и изве́дъ и́хъ во́нъ, рече́: госпо́дiе, что́ ми подоба́етъ твори́ти, да спасу́ся? О́на же реко́ста: вѣ́руй въ Го́спода Иису́са Христа́, и спасе́шися ты́ и ве́сь до́мъ тво́й. И глаго́ласта ему́ сло́во Госпо́дне, и всѣ́мъ, и́же въ дому́ его́. И по­е́мь я́ въ то́йже ча́съ но́щи, измы́ от­ ра́нъ и крести́ся са́мъ и сво­и́ ему́ вси́ а́бiе: вве́дъ же я́ въ до́мъ сво́й, поста́ви трапе́зу и воз­ра́довася со всѣ́мъ до́момъ сво­и́мъ, вѣ́ровавъ Бо́гу.

«стужив же си» — возмутившись, перестав терпеть

«надежда стяжания их» — то, от чего они надеялись получать доход

«торг» — торговая площадь, где находился и суд

«трус» — землетрясение

«юзы» — узы, кандалы

«поемь» — приняв, взяв к себе

«абие» — сразу же

В этом эпизоде апостолы не исцеляют девочку, имеющую «дух пытлив», т.е. одержимую демоном прорицания, очевидно, потому, что сама она не ищет и не просит исцеления, и за неё тоже никто не просит. Всех всё устраивает. При этом она говорит правильные слова! Но это не приносит никому ни пользы, ни радости, только приносит доход её хозяевам.

ЕВАНГЕЛИЕ

Ин.9:1–38  (зач. 34).

И мимо­иды́й ви́дѣ человѣ́ка слѣ́па от­ рожде­ст­ва́. И вопроси́ша Его́ ученицы́ Его́, глаго́люще: Равви́, кто́ согрѣши́, се́й ли, или́ роди́теля его́, я́ко слѣ́пъ роди́ся? Отвѣща́ Иису́съ: ни се́й согрѣши́, ни роди́теля его́, но да явя́т­ся дѣла́ Бо́жiя на не́мъ: Мнѣ́ подоба́етъ дѣ́лати дѣла́ Посла́в­шаго Мя́, до́ндеже де́нь е́сть: прiи́детъ но́щь, егда́ никто́же мо́жетъ дѣ́лати: егда́ въ мíрѣ е́смь, свѣ́тъ е́смь мíру. Сiя́ ре́къ, плю́ну на зе́млю, и сотвори́ бре́нiе от­ плюнове́нiя, и пома́за о́чи бре́нiемъ слѣпо́му, и рече́ ему́: иди́, умы́йся въ купѣ́ли Силоа́мстѣ, е́же сказа́ет­ся, по́сланъ. И́де у́бо, и умы́ся, и прiи́де ви́дя. Сосѣ́ди же и и́же бя́ху ви́дѣли его́ пре́жде, я́ко слѣ́пъ бѣ́, глаго́лаху: не се́й ли́ е́сть сѣдя́й и прося́й? О́вiи глаго́лаху, я́ко се́й е́сть: ині́и же глаго́лаху, я́ко подо́бенъ ему́ е́сть. О́нъ же глаго́лаше, я́ко а́зъ е́смь. Глаго́лаху же ему́: ка́ко ти́ от­верзо́стѣся о́чи? Отвѣща́ о́нъ и рече́: Человѣ́къ нарица́емый Иису́съ бре́нiе сотвори́, и пома́за о́чи мо­и́, и рече́ ми: иди́ въ купѣ́ль Силоа́млю и умы́йся. Ше́дъ же и умы́вся, прозрѣ́хъ. Рѣ́ша у́бо ему́: кто́ То́й е́сть? Глаго́ла: не вѣ́мъ. Ведо́ша же его́ къ фарисе́омъ, и́же бѣ́ иногда́ слѣ́пъ. Бѣ́ же суббо́та, егда́ сотвори́ бре́нiе Иису́съ и от­ве́рзе ему́ о́чи. Па́ки же вопроша́ху его́ и фарисе́е, ка́ко прозрѣ́. О́нъ же рече́ и́мъ: бре́нiе положи́ мнѣ́ на о́чи, и умы́хся, и ви́жу. Глаго́лаху у́бо от­ фарисе́и нѣ́цыи: нѣ́сть Се́й от­ Бо́га Человѣ́къ, я́ко суббо́ту не храни́тъ. О́вiи глаго́лаху: ка́ко мо́жетъ человѣ́къ грѣ́шенъ сицева́ зна́менiя твори́ти? И ра́спря бѣ́ въ ни́хъ. Глаго́лаху у́бо слѣпцу́ па́ки: ты́ что́ глаго́леши о Не́мъ, я́ко от­ве́рзе о́чи тво­и́? О́нъ же рече́, я́ко проро́къ е́сть. Не я́ша у́бо вѣ́ры Иуде́е о не́мъ, я́ко слѣ́пъ бѣ́ и прозрѣ́, до́ндеже воз­гласи́ша роди́теля того́ прозрѣ́в­шаго и вопроси́ша я́, глаго́люще: се́й ли е́сть сы́нъ ва́ю, его́же вы́ глаго́лете, я́ко слѣ́пъ роди́ся? ка́ко у́бо ны́нѣ ви́дитъ? Отвѣща́ста же и́мъ роди́теля его́ и рѣ́ста: вѣ́мы, я́ко се́й е́сть сы́нъ на́ю и я́ко слѣ́пъ роди́ся: ка́ко же ны́нѣ ви́дитъ, не вѣ́мы: или́ кто́ от­ве́рзе ему́ о́чи, мы́ не вѣ́мы: са́мъ во́зрастъ и́мать, самого́ вопроси́те, са́мъ о себѣ́ да глаго́летъ. Сiя́ реко́ста роди́теля его́, я́ко боя́стася Жидо́въ: уже́ бо бя́ху сложи́лися Жи́дове, да, а́ще кто́ Его́ исповѣ́сть Христа́, от­луче́нъ от­ со́нмища бу́детъ: сего́ ра́ди роди́теля его́ реко́ста, я́ко во́зрастъ и́мать, самого́ вопроси́те. Возгласи́ша же втори́цею человѣ́ка, и́же бѣ́ слѣ́пъ, и рѣ́ша ему́: да́ждь сла́ву Бо́гу: мы́ вѣ́мы, я́ко Человѣ́къ Се́й грѣ́шенъ е́сть. Отвѣща́ у́бо о́нъ и рече́: а́ще грѣ́шенъ е́сть, не вѣ́мъ: еди́но вѣ́мъ, я́ко слѣ́пъ бѣ́хъ, ны́нѣ же ви́жу. Рѣ́ша же ему́ па́ки: что́ сотвори́ тебѣ́? Ка́ко от­ве́рзе о́чи тво­и́? Отвѣща́ и́мъ: реко́хъ ва́мъ уже́, и не слы́шасте: что́ па́ки хо́щете слы́шати? Еда́ и вы́ ученицы́ Его́ хо́щете бы́ти? Они́ же укори́ша его́ и рѣ́ша ему́: ты́ учени́къ еси́ Того́: мы́ же Моисе́овы есмы́ ученицы́: мы́ вѣ́мы, я́ко Моисе́ови глаго́ла Бо́гъ: Сего́ же не вѣ́мы, от­ку́ду е́сть. Отвѣща́ человѣ́къ и рече́ и́мъ: о се́мъ бо ди́вно е́сть, я́ко вы́ не вѣ́сте, от­ку́ду е́сть, и от­ве́рзе о́чи мо­и́: вѣ́мы же, я́ко грѣ́шники Бо́гъ не послу́шаетъ: но а́ще кто́ Богочте́цъ е́сть и во́лю Его́ твори́тъ, того́ послу́шаетъ: от­ вѣ́ка нѣ́сть слы́шано, я́ко кто́ от­ве́рзе о́чи слѣ́пу рожде́ну: а́ще не бы́ бы́лъ Се́й от­ Бо́га, не мо́глъ бы твори́ти ничесо́же. Отвѣща́ша и рѣ́ша ему́: во грѣсѣ́хъ ты́ роди́л­ся еси́ ве́сь, и ты́ ли ны́ у́чиши? И изгна́ша его́ во́нъ. Услы́ша Иису́съ, я́ко изгна́ша его́ во́нъ: и обрѣ́тъ его́, рече́ ему́: ты́ вѣ́руеши ли въ Сы́на Бо́жiя? Отвѣща́ о́нъ и рече́: и кто́ е́сть, Го́споди, да вѣ́рую въ Него́? Рече́ же ему́ Иису́съ: и ви́дѣлъ еси́ Его́, и глаго́ляй съ тобо́ю То́й е́сть. О́нъ же рече́: вѣ́рую, Го́споди. И поклони́ся Ему́.

«брение» — как бы мокрая глина

«еже сказается» — «что означает»

«сицева» — такие

«ваю», «наю» — «ваш», «наш» (двойственное число)

«сложилися» — сговорились

«сонмище» — синагога, соседская община

Христа обвиняют в нарушении субботы потому, что Он «сделал брение», т.е. формально приложил труд, хотя Он сделал это для исцеления другого человека (в современном Израиле, например, врачи работают в субботу). Таков формализм фарисеев, полагавших праведность не столько в делах милосердия, сколько в соблюдении буквы Закона и многочисленных толкований этой буквы, введённых их учителями. Они надеялись, что, чем точнее буква Закона будет соблюдена, тем скорее придёт Мессия, и поэтому их особенно тревожило её нарушение под благовидными, как они считали, предлогами. В то же время, вопрос о том, насколько для самого Мессии обязательны буква Закона и фарисейское учение, оставался открытым. Поэтому нарушение буквы Закона Иисусом, и особенно в виде чудес, вызывало подозрение — «не Он ли Христос», тот самый Мессия, и здесь оказывалось, что на самом деле этого пришествия, которое все чаяли, многие очень боялись.

 

май 2025 

  

Суббота 

3 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

Воскресение

4 мая

8.00 Исповедь.

8.30 Литургия 

Неделя 3-я по Пасхе, святых жен-мироносиц   

Святых жен-мироносиц: Марии Магдалины, Марии Клеоповой, Соломии, Иоанны, Марфы и Марии, Сусанны  и иных; праведных Иосифа Аримафейского и Никодима. Мчч. Исакия, Аполлоса и Кодрата (303). Свт. Максимиана, патр. Константинопольского (434). Блгв. Тамары, царицы Грузинской.

Понедельник

5 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

Вторник

6 мая

8.30 Литургия 

Вмч. Георгия Победоносца (303). Иверской иконы Божией Матери (второе обретение списка иконы 2012). Мч. Царицы Александры (303). Мчч. Анатолия и Протолеона (303). Прп. Софии (1974).

Четверг

8 мая

17.00 Вечерня. Утреня. Исповедь.

   

Пятница

9 мая

8.30 Литургия. Панихида. Благодарственный Молебен.

Свт. Стефана, еп. Великопермского (1396).

Суббота

10 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь. 

  

Воскресение

11 мая

8.00 Исповедь.

8.30 Литургия                         

Неделя 4-я по Пасхе, о расслабленном.

Апп. От 70-ти Иассона и Сосипатра, Керкиры девы и иных, с ними пострадавших (I). Мчч. Дады, Максима и Квинтилиана (286). Свт. Кирилла, еп. Туровского (1183). Мц. Анны Шашкиной (1940).

Вторник

13 мая

17.00 Вечерня. Утреня. Исповедь.

Среда

14 мая 

8.30 Литургия. Водосвятный Молебен.

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

Преполовение Пятидесятницы. Прор. Иеремии (VI в. до Р. Х. ). Прп. Пафнутия Боровского (1477). Сщмч. Макария, митр. Киевского (1497). Блгв. Тамары, царицы Грузинской (1213). Прмчч. Афонских Евфимия (1814), Игнатия (1814) и Акакия (1816). Царевококшайской, или Мироносицкой (1647), Андрониковской и именуемой «Нечаянная Радость» икон Божией Матери.

Четверг

15 мая

8.30 Литургия.

 Свт. Афанасия Великого, архиеп. Александрийского (373). Перенесение мощей блгвв. кнн. Российских Бориса и Глеба, во Святом Крещении Романа и Давида (1072 и 1115).

Путивльской иконы Божией Матери (1635).

Суббота 

17 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

 

Воскресение

18 мая

8.00 Исповедь.

8.30 Литургия 

Неделя 5-я по Пасхе, о самаряныне.

Вмц. Ирины (I-II). Обретение мощей прп. Иакова Железноборовского. Прп. Варлаама Серпуховскова (1377). Прмч. Ефрема Нового (1426). Иконы Божией Матери «Неупиваемая Чаша» (1878).

Вторник

20 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

Среда

21 мая 

8.30 Литургия

17.00 Всенощное бдение. Исповедь

Отдание праздника Преполовения Пятидесятницы. Апостола и евангелиста Иоанна Богослова (98-117). Прп. Арсения Великого (449-450).

Четверг

22 мая

8.30  Литургия

Прор. Исаии (VIII в. до Р.Х.). Мч. Христофора (ок. 250). Перенесение мощей святителя и чудотворца Никола́я из Мир Лики́йских в Бар (1087).

  

Пятница

23 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь

Суббота 

24 мая

8.30 Литургия 

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

  

Сщмч. Мокия (ок. 295). Равноапп. Мефодия (885) и Кирилла (869), учителей Словенских.

День тезоименитства Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла.

Воскресение

25 мая

8.00 Исповедь.

8.30 Литургия 

Неделя 6-я по Пасхе, о слепом. 

Сщмч. Ермогена, патриарха Московского и всея России, чудотворца (прославление 1913). Второе обретение мощей прав. Симеона Верхотурского (1989).

Вторник

27 мая

17.00 Вечерня. Утреня. Исповедь.

Среда

28 мая 

8.30 Литургия.

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

Отдание праздника Пасхи.  Предпразднство Вознесения Господня.

Блгв. царевича Димитрия, Угличского и Московского (1591).

  

Четверг

29 мая

8.30  Литургия

Вознесение Господне.

Суббота 

31 мая

17.00 Всенощное бдение. Исповедь.

 

Воскресение

1 июня

8.00 Исповедь.

8.30 Литургия 

Неделя 7-я по Пасхе, святых отцов I Вселенского Собора (325).

Сщмчч. Патрикия, еп. Прусского, и с ним трех пресвитеров: Акакия, Менандра и Полиена (ок. 100). Прп. Корнилия Комельского, чудотворца (1537). Блгвв. вел. кн. Димитрия Донского (1389) и вел. кн. Евдокии, в инокинях Евфросинии (1407).